fredag 14 mars 2014

"I´m a pusher, Cady"

vid tangenterna: Jessica kl. 12:47
OH HELLO! 
Jag heter Puff och jag är dagens pushigaste person (katter är också personer). Likt en border collie föser jag min mamma (matte? nope, mamma) mot kylen så fort hon är i köket/vardagrummet. Ja, burken med min matranson som portioneras ut under dagen står alltså ovanpå kylen. 
Varje gång hon ska öppna kylen är jag där, som en slank och snabb skugga! Så ivrig att inte en enda bild hon försöker ta på mig blir skarp! Jag är snabbare än BLIXTEN. Jag har bara lite svårt med karaktären. 
Jag är inte tjock - bara rejäl. Extra mycket katt att gosa med och älska. Erkänn, ni älskar ju mig.


Sedan när jag väl lyckats tigga tillräckligt - då läggs maten i en boll.
Mitt liv är hårt och hungrigt. Det är tufft att vara katt på en diet.

Tur att jag är söt åtminstone.

2 kommentarer :

Matilda sa...

Haha ja kära fellow mjausketör, Puff är bara rejäl.. och supersöt <3

Jessica on 14 mars 2014 kl. 22:25 sa...

Han är ju det! Lilla prinsen. Mihihi.

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos