måndag 17 mars 2014

Det är en bit kvar till Rapunzel, but still.

vid tangenterna: Jessica kl. 17:00
sock-bun, short hair, growing out a short haircut
Jag tog till det gamla hederliga solglasögon-tricket för att dölja trötta måndagsögon. Det var inte igår!
I helgen upptäckte jag att mitt hår nu är såpass långt (jag använder begreppet långt i dess friaste form här, notera!) att jag kan sätta upp det utan att det ser heeeelt "klipp-och-klistrat" ut, vilket det ju har en tendens att göra när det är för kort för att bara "slängas upp" i en svans eller knut utan att något hår trillar ur och ner i nacken eller så och därför måste fästas med minst tre olika sektioner av hårnålar bak och på sidorna.
Nu behöver jag bara en - EN! - liten hårklämma för att hålla upp större delen av "nackhåret" (det som faller ur får helt enkelt ursäktas tills det växt till sig). För någon som inte kunnat ha en ordentlig knut eller tofs på flera år så är detta stort, fo realz y'all. Och när jag kunde det för typ 6-7 år sedan - då hade inte knut-trenden anlänt än. Inga donuts fanns att finna i butikerna och detta med sock-bun var inget spritt fenomen. Ack, en sådan sorg! Ville man komma undan med en slarvig uppsättning så var det Britney-tofsen som fanns att tillgå. INGET ANNAT. Nope. Det var hårda tider.

Nu är det så att jag har en stor donut som jag aldrig kunnat använda eftersom det kräver en längd på håret som jag inte haft sedan början av gymnasiet (och som helt klart införskaffades i någon sorts dimma av förnekelse) och så har jag en liten, sorglig en - som istället är alldeles för tight och supersvår att få till en snygg uppsättning med. Så jag gjorde helt enkelt en sock-bun anpassad efter mitt hår: Med andra ord av en tunn strumpa. En lila och rosa-randig. På bilden längst ner till höger så ser man den skymta lite i knuten för jag hade varit slarvig med täckandet av den där, hehe.
Det är svårt att beskriva hur SKÖNT det är att kunna få undan håret ordentligt! Visst, jag gillar ju att ha kort hår - men när man är klar med det och försöker spara ut det... då är man SÅ. JÄVLA. KLAR.
Man kräks på det, helt enkelt. Därav: Lyckan i helgen.

Om en stund ska jag på styrelsemöte med brf, vilket jag heeeeeeelt hade förträngt lagom till idag. Kom på det för en timma sedan. Därför: Ingen piffig chevrérisotto med honungsrostade rödbetor till middag idag inte! (Linas matkasse bjuder på vardagslyx.) Snarare en snabb tallrik yoghurt och en vaniljlatte att ta med till mötet. Parté.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos