fredag 19 oktober 2012

"Typer, klasser och objekt"

vid tangenterna: Jessica kl. 10:57
Jo. Det är kapitlet jag har uppslaget i boken jag har bredvid mig. Jag gillar programmering2 just nu, för nu i början är det mesta repetition och då får man ju känna sig smart och duktig som redan kan 80-90% av det vi går igenom. NÅVÄL, det lär inte vara länge till.;)

Jag kan ta det ganska lugnt idag, fick iväg båda mina inlämningsuppgifter för veckan igår så jag börjar titta lite på vad vi ska göra nästa vecka och så tänkte jag avsluta tidigt och ta helg.☺

Jag har pratat med tre nu på morgonen också och meckat lite med mina abonnemang. Det blir en ny telefon och ett nytt modem till mitt mobila bredband (äntligen kom jag ihåg att ta tag i det!). Jag älskar min SEM Arc sååå mycket, men den tär på mitt tålamod väääldigt ofta numera. Jag fattar inte vad det är med mig och mina telefoner - de har en levnadstid på runt 1,5 år sedan börjar de sakta die on me.
Samtidigt vet ni ju att jag är tekniknörd - en ny telefon är typ det roligaste som finns. Den här telefonen hade jag tänkt ha ett tag till egentligen, eftersom BlackBerryn stendog tidigare än beräknat. MEN eftersom jag typ är ett med min lur så måste jag kunna lita på att den gör det jag vill att den ska göra. Den får inte ta bort ljudet från spotify när jag är ute och går, tex. Jag får en mindre hjärnblödning av frustration då. Jag lovar - stressnivån i min kropp de stunderna (som har varit typ varje pw de senaste veckorna) är inte hälsosam. Jag kan typ känna hur det susar i huvudet för att jag blir så arg. Hahaha.

Oh well. Nu, om när det händer de närmaste dagarna, så kan jag trösta mig med att en Samsung Galaxy S3 är på väg till mig:) (Jag tror killen jag pratade med var övertygad om att jag hittade på att det var fel på min telefon för att jag ville ha en iphone5, när han föreslog den och jag sa nej kunde jag riktigt höra hur han faktiskt började tro mig, hahah.)
Dessutom ska jag få en modern variant av mobilt modem, så jag slipper den förbannade DONGELN (anno 2008) när jag väl använder det.
Jag tycker alltid att jag får bra hjälp och service av Tre, inget är omöjligt och de är ärliga och tydliga med vad som gäller (iofs är jag bra på att fråga om sådant jag vill ha förtydligat också) och eftersom jag själv jobbar med kundservice så är det sådant jag uppskattar☺
  Jag kan verkligen ruttna ibland när jag går in på deras facebook-sida och allt folk gör är att klaga och skriva konstiga saker om kundservicen och själva produkten som oftast känns misstänkt ogrundade. Jag vet inte... Ibland undrar jag om mänskligheten är uppdelad i två typer (utöver de som har en iphone och de som inte har det): De som tar sig tid att framföra sin åsikt till VARENDA tänkbar sak som de inte gillar och de som bara tar sig tid att framföra den när de verkligen uppskattar den.
Jag kan känna att den senare delen (ja, jag räknar mig själv dit, hehe) kanske inte lägger lika mycket tid på det, men när vi väl gör det så är det trovärdigt. Förstår ni min tanke? Det finns en jävla massa saker jag inte gillar, men jag pratar hellre om det jag tycker om, vill rekommendera och framhäva.

För att återvända till mitt abonnemangsmeckande så blev iaf summan av kardemumman att jag kommer undan en hundring billigare i månaden fast med typ samma tjänster och en bättre (eftersom den är ny och pigg) telefon. Det var inte ens vad jag var ute efter, men jag klagar inte!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos