lördag 20 oktober 2012

Livet på en pinne... eller tekoppskant

vid tangenterna: Jessica kl. 11:00


Tobbe har just städat badrummet och är nu i full färd med "veckodammsugningen" medan jag tog en extra kopp te, närmare bestämt mitt nya te från Basilur. Det är faktiskt ett grönt te, vilket jag ju inte är ett fan av annars, men när jag läste beskrivningen av det här på tefrossa så var jag tvungen att testa. ☺
Jag menar...
"Teet framställs genom att de yttersta bladen och knoppen av teplantan plockas. Efter att bladen har mjuknat i luftkonditionerade rum, ångas och rullas de upp till tio gånger innan torkning och sortering. Den unika och sött tilltalande karaktären kommer från att teet ångas över varma mjölkbad. Oolongte är naturligt rikt på polyfenoler,som visat sig öka ämnesomsättningen och lösa upp fettlager. Dessutom är oolongte rikt på antioxidanter vilket är generellt hälsobefrämjande och dessutom är bra för hyn."
Dessutom var förpackningen typ... oemotståndlig.
Utöver detta så innehöll min te-leverans igår 3 hg av mitt senaste favorit-te "Breakfast in New York" från The Spice Tree. Det smakar citronmarängpaj. Mmmmmmm. Bästa.


Nu är min prins klar med städandet så nu ska jag hoppa in i duschen så att vi kan komma iväg och handla sedan:) PUSS!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos