söndag 21 oktober 2012

Men åh alltså jag orkar inte.

vid tangenterna: Jessica kl. 22:42
Måste bara få ur mig detta.
Jag läser Bloggkommentatorernas blogg dagligen och tycker den är kul och bra och allt sånt, men jag blir så TRÖTT-TRÖTT-TRÖTT när de alltid ska vara så fruktansvärt oförstående när det kommer till djur och att folk reagerar när det handlar om dem. Just det här inlägget är det Mia som skrivit, jag har inte koll på ifall det är hon som skrivit alla de inlägg som stört mig genom åren, men jag blir sjukt irriterad - och frustrerad!

En grej som Mia kanske inte vet i det här fallet är att amerikanskt kött är inte bara "1) sämre kvalitet 2) illojalt mot svenska bönder 3) miljöförstörande" utan dessutom faktiskt rätt korkat att köpa med tanke på att USA´s köttdjur är så fruktansvärt preparerade med mediciner som de får för att inte bli sjuka av de förhållanden som de lever i på "köttfabrikerna" och ytterligare preparat som de får för att ta bort den effekten som de där medicinerna skulle ha på oss människor när vi äter dem - med andra ord typ... pencillin. Sedan kan de även få medicin för vad all medicin gör med dem. (Hängde ni med?) Mmmmm. Gott. Så jaaa iofs... Hon räknar kanske in det i det där "sämre kvalitet"?

Det jag vill få sagt är att JA, herregud, JA, folk kan verkligen reagera på konstiga saker ibland, men när det kommer till Blondinbella som ändå är såpass stor och känd så känner jag lite att... Folk reagerar av en anledning. Bella provocerar ju medvetet, det har man ju förstått efter att ha läst artiklar om hur hon lägger upp sina blogginlägg under dagen ("på e.m när folk börjar bli trötta och hungriga - lägg upp något som gör dem irriterade!" Ugh.), men här tycker jag att hon är ute och cyklar och att Mia inte riktigt förstår poängen med vad det är så många reagerar på. Ingen borde uppmuntra till att handla kött från USA, av flera anledningar men kanske främst för att man då supportar djurmisshandel, vanvård och ytterst tvivelaktig syn på sin egen hälsa och vad man stoppar i sin kropp.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos