söndag 20 maj 2012

Ny bikey!:):)

vid tangenterna: Jessica kl. 21:50


Min svärmor fick en ny cykel när hon fyllde år i vintras, så nu har jag fått ärva hennes avlagda. Jag är sååå glad!!:D Jag rullade nerför backarna till jobbet på typ tre minuter tidigare ikväll - och hem på runt fem. Jag har TRE VÄXLAR! Hahaha. Jääähhh. Fett glad tjej.
Det är alltid en så härlig känsla när man kör årets premiär-tur med cykeln, i synnerhet den här gången då. Varje vinter hinner jag glömma hur härligt det är att susa längs gatorna (som en vettvilling, totalt förnekande av varje tänkbar trafikregel) med vinden i håret och handväskan i korgen på styret. Känner mig som ett barn på nytt!

Min gamla pedaltrotjänare kommer få åka till tippen - den har gjort sitt. Min äldsta faster hade den när hon var i min ålder (hon är 75+) och Jenny har haft den innan mig, så man kan väl säga att den har rätt att gå till vila nu. Den har varit väldigt trött de senaste åren och den här vintern tog hårt på den när den stod utanför huset här utan skydd från väder och vind. Så nu tar jag och min nya kompis över stans gator! ;)
"Mama Mia!" 

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos