torsdag 10 maj 2012

Laxpaket!

vid tangenterna: Jessica kl. 20:20
Mmmmm, gottgottgott. =)
Än så länge så äter jag fortfarande fisk. Kyckling kan jag få i mig ibland om jag tar en hälsosallad på Konditoriet t ex, men annars är det quorn och tofu som gäller till största delen numera.
Jag har tänkt att när vi är bortbjudna och så så kommer jag inte vara den som ska vara omständig och inte äta kött om det är vad som serveras, men det kommer kännas konstigt. Fisk är dock det som jag kan känna att det kan bli svårt att vänja sig av med. Älskar ju fisk! Så, än så länge håller jag fast vid min firre alltså.
Man måste lära sig krypa innan man kan gå.

Idag gjorde jag laxpaket, ett till middag och ett till matlåda imorgon.
Ett laxpaket innehåller:
* 1 st laxfilé
* En klick Milda Guld
* ungefär en tesked olivolja
* några droppar citron
* Citronpeppar, örtsalt (Herbamare♥) och cayennepeppar
* Färsk basilika

Gör ett fint paket av folie, lägg i en form och stoppa in i ugnen. Jag körde på 200 C med varmluft i ca 20 minuter (öppnade paketen de sista 3 minuterna).

Jag hade mandelpotatis och lite fetaostsås till. (Det blir ju även sås av smöret och olivoljan i paketet - den är GODAST.) FINA GREJER.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos