söndag 29 april 2012

Söndag 120429 - Balkongfix

vid tangenterna: Jessica kl. 15:14
Hej buddies!☺
Vi vaknade utan hjälp av alarm vid 08.15 idag - det är en av de sakerna jag älskar mest med vår lägenhet: Ljuset. Att vakna av solen som stiger på himlen är det bästa! Själen får en boost. ;)
Vi har hunnit med allt vi hade på att göra-listan redan, och vi åt tidig lunch/middag så nu slöar vi mest bara. Funderar på att gå ut och gå, men är verkligen så jäkla slut i kroppen. SLUT! Jag gymmade faktiskt igår, så jag har åtminstone fått 3 pass gjorda den här veckan.
Jag är nog faktiskt mer sugen på att låta ett pass med Kinect:en bli dagens kaloriförbränning istället...
(Varför lämna lägenheten när du har allt du behöver där? Heehe.)

OK, dagens viktigaste to do min lista var i a f att inhandla blomjord och blommor till balkongen. Min plåtbalja som jag har fått av mamma skulle få en ny population och så ville jag ha något mer att ge balkongen en sådan där "grön" känsla med. Och det hittade jag! Dessutom fick en liten ekorre följa med hem, den vaktar vår dörr nu ute i trapphuset. :D
Klicka för större!
Fjolårets jordgubbsplanta har börjat blomma, så den kunde jag ju förstås inte slänga. Den fick nya kompisar istället!

Den här stora saken kostade 249 bananer, så mycket har jag aldrig lagt på en blomma förr. 
Korgen ingick INTE, utan den köptes också. Totalt gick blommor, jord och dylikt på 500 kr, jag tyckte det kändes väldigt vuxet att betala så mycket för sådant. Fast jag är ju vuxen. Det mesta tyder åtminstone på det.
Så m a o är det helt korrekt förfogande av mina monitas

Jag köpte en ny ÖVNINGSKÖR-skylt igår, så idag kunde jag köra igen. Det går bra nu, ärligt talat. Det är teorin som behöver slipas och det har jag varit DÅLIG på de senaste veckorna. Ska ta tag i det ordentligt nu.
Men - körningen går bättre och bättre. Längtar verkligen efter att ta det där jäkla kortet nu!:) Har typ aldrig känt så förut, har inte känt att jag har saknat körkort liksom: jag har bara inte haft något. Men nu är jag så jävla TAGGAD! 
Wohiiii!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos