torsdag 5 april 2012

Alltså.

vid tangenterna: Jessica kl. 22:50
Bara en liten parantes. En liten tanke för dagen bara, liksom.

Av de saker jag kan ha jäkligt svårt för när det kommer till diskussioner och dylikt så är det a) överdrifter, b) lögner och c) att skylla ifrån sig. När överdrifter blir så starka att de blir en lögn, då är man ute på mycket hal is, med andra ord.
Och när man dessutom genom den överdriften som blir en lögn försöker lägga skulden på första bästa person som inte är en själv - då förlorar man all trovärdighet i mina ögon.

När sedan den personen som man vill skylla ifrån sig på råkar vara jag... Ja, ni hajar. Då har man liksom satt sig själv lite på the shitlist.
Fan, har man sagt eller gjort något så får man stå för det! Det kanske var en klantig grej att göra, men man vinner ändå i längden på att vara ärlig, säga sanningen och be om ursäkt (om det är befogat). Att istället dra in en tredje part i ett tjafs som pågått i åratal. . . WTF? Inte okej.

Nu är jag inte så illa berörd som jag hade kunnat vara, för jag har trovärdigheten på min sida. Men fan. ´Fess up om du gjort något. Var inte en fegis.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos