måndag 23 april 2012

Jag älskar vår bil.

vid tangenterna: Jessica kl. 23:07
Vår bil pajkade i onsdags. Jenny släppte av mig i Sorunda när vi kom från Nyköping och Tobbis plockade upp mig där och jag körde hem. Well, i sista backen innan Nynäs på motorvägen så lägger jag gasen i botten för att hålla hastigheten hela vägen upp - och bilen börjar låta som en traktor. Så fort man gasade. Eeek. Och inte nog med det - vi tappade Övningskör-skylten någonstans på vägen! Haha.

För att göra en lång historia kort så var vi rädda att motorn skurit sig, men det hade den inte utan det var någon bränslemojäng i motorn som lossnat, en sådan där grej som i princip aldrig händer. Han som lagade den trodde att det var andra gången någonsin han hade sett det. Mhmmm. Varför blir jag inte förvånad att det händer just oss? De otursförföljda bilägarna, haha. Fast vi hade ju tur i oturen, för inga reservdelar behövde införskaffas och han hade tid att fixa det i lördags - så nu är vår svarta fara hel igen. Lycka!
Det är bara en ny skylt som måste införskaffas.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos