torsdag 12 april 2012

Grattis min prins!

vid tangenterna: Jessica kl. 22:00
Heeeej buddies!
Hurra hurra för mig idag för nu har jag helg trallalalaaa. Men mest hurra för Tobbe förstås, för det är ju hans dag idag. Min älskling!
Jag gjorde därför min egen älsklingsrätt till middag idag, haha! Fisksoppa med saffran, alltså. Men det var första gången jag testade att göra den själv och det blev grymt, så han hade absolut inga invändningar:) Herreminguuud vad gott det var. *skryter* Jag gick efter det här receptet. (Eller ja, ett nästan exakt likadant som jag hittade på en sida jag inte hittar nu.) Det finns ju en jäkla massa olika varianter med mer eller mindre avancerade ingredienser. Tobbis är inget superfan av lax, så jag hade bara en laxfilé i och en hel torskfilé, ni vet ett "paket". Och så hade jag Änglamarks frysta räkor - superfina!
Och sedan så hade jag inte matlagningsvin, utan vitt Chill out. :D





Mamio vad det ska bli skönt med helg nu... Veckan när man jobbar bara söndagen på helgen och sedan fortsätter hela veckan, den känns alltid längst. Alltid lika tacksamt när den "hel-lediga" helgen uppstår som Jesus med budorden vid bergets fot.
(Visst var det Jesus?) (Jo, jag är hyfsat säker på att det var Jesus.) (Nej, det var ju Moses. Det visste jag egentligen.)
... äh vafan. Ni fattar grejen. Vem som än kom så var det bra. Alla ba "Whooooaaa - budord från GUD. Shit min gud alltså." Så känner jag med helgen nu: "Whoooaaa - HELG! Shit min gud vad skönt."

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos