torsdag 8 mars 2012

Tänk att få ha fredagskänsla på riktigt.

vid tangenterna: Jessica kl. 22:56
Nu blir det ett lite gnälligt inlägg. En liten varning, bara.
Och jag skriver inte gärna om jobbet nuförtiden, för jag har fått erfara att det misstolkas, förstoras och snackas om. . . så jag skulle önska att ni läser detta utan att läsa in mer än vad det faktiskt står. För jag behöver få det ur mig, bara.

Jag är så less på att jobba kvällar och helger nu. Ge mig ett jobb med kontorstid och jag skulle vara den lyckligaste flickan i världen, typ.

Förstå att få gå och lägga sig varenda torsdag och veta att "yes, imorgon är det fredag och fredagsmys och lediga dagar tillsammans med min babe" - VARENDA VECKA. Istället för att som nu t ex, sitta och ha ångest över annalkande jobbhelg med bristande energi, tristess eller stress (det är typ aldrig något mellanting hos oss), vetskapen att det kommer elever som man vill ge den hjälp och uppmärksamhet de behöver och förtjänar men jag är ju så trött redan nu innan helgen ens startat och världens ledsnaste hjärta som saknar en hund och stillasittande, stillasittande, stillasittande kombinerat med kaos-rutiner när det kommer till mat.

Jag skulle kunna spinna vidare på alla mina tankar kring det här, det skulle kunna bli ett evighetslångt "Vad vill jag egentligen bli när jag blir stor?"-inlägg, men jag är för trött och vill gå och lägga mig och orkar inte riktigt det just nu.
Det enda jag vet är att jag måste ta mig vidare. Jag har min drömprins, jag har min drömlägenhet... det är en karriär att brinna för jag saknar. 

På tal om brist på energi förresten: Jag funderar på att göra iordning en smoothie imorgon bitti att ta med till jobbet. Kanske kan hjälpa lite åtminstone. Nu: Sääääängen!:)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos