onsdag 21 mars 2012

21 mars 2012 - en väldigt angenäm dag

vid tangenterna: Jessica kl. 14:59
Först så får man vakna upp till detta:
Soooool! Strålande sol och VÄRME!
Mmmhmmmm.
Hela staden ba:
"Haaaaaaaahhhhhhh!" (de här var fortfarande "knoppar" när jag kom hem från jobbet igår på em, men nu har de typ KASTAT ut sina kronblad eller vad det nu heter som om de var pensionärer på en nudiststrand)

Sedan ser jag på facebook att några vänner till oss har fått sitt tredje barn idag, en liten lillebror till deras två tjejor. Så roligt och efterlängtat!:)
Därefter ringer lillasystern och HAR TAGIT KÖRKORT!
Jäääääh!
Hon åkte hit en sväng och vi firade med att dricka smoothies ur martiniglas.

I övrigt har jag drabbats av total förvirring när jag försöker förstå mig på CSN´s a) hemsida, b) villkor och c) uträkningar.
De lägger in små förklarande exempel-bubblor som ska förtydliga saker och ting, men jag blir inte ett dugg klokare av det. Tobbe får hjälpa mig att förstå sedan.

Jag börjar jobba 16 idag (och jobbar till 21.30), sedan går jag på helg! Känns väldigt trevligt.
Nu ska jag ta en kopp te och en macka. PUSS!

P.S: Hahahaha mamio, vet ni vad vår termometer som steks i solen såhär på eftermiddagen visar? 25 grader!;D D.S

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos