måndag 19 mars 2012

Boktipset: Sportfånerier plus roande och oväntat oförutsägbar skönlitteratur.

vid tangenterna: Jessica kl. 17:24
Nyss läste jag Zlatans bok, den gick på bara några dagar - inte bara för att den var lättläst utan för att jag helt enkelt hade svårt att lägga den ifrån mig. Från att ha varit en av hans antagonister på den där tiden då han såldes till Ajax (då var jag fortfarande en sportfåne själv och faktiskt riktigt insatt) så är det ju faktiskt snudd på omöjligt att inte älska honom numera. Och efter att ha läst boken hyser jag verkligen stor respekt för honom. Vilken kille! Vilken story! Vilken resa! Han balanserar storhetsvansinne och ödmjukhet med en beundransvärd finess. Med andra ord: Om du vacklar mellan att läsa den eller inte - läs den.
För övrigt måste ju den boken plus Ipaden varit årets inofficiella julklapp 2011. Matkasse liksom... Nä. Don´t think so.


För tillfället läser jag "Där regnbågen slutar" av P.S, I love you-författaren Cecelia Ahern. Precis som med hennes andra böcker jag läst så överraskar hon. Man tror att man vet precis hur det ska bli och att det är precis sådär förutsägbart som man faktiskt bara känner för ibland, men historien tar oväntade vändningar mest hela tiden. Dessutom berättas den i form av brev, mail, lappar och chatt-konversationer som huvudkaraktärerna Rosie och Alex har med varann och med sina anhöriga. En annorlunda vinkel på det hela, m a o.
So far, so good.

2 kommentarer :

Jenny on 20 mars 2012 kl. 19:52 sa...

Då vill jag låna den! Zlatan alltså=)

Jessica on 21 mars 2012 kl. 14:11 sa...

Jaa, såklart! Jag trodde att du hade lånat den av mutti redan, annars hade jag tagit med den till hamnis!

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos