lördag 24 mars 2012

One lucky girl!

vid tangenterna: Jessica kl. 23:12
Heeeeej!!
Vi kom iväg till Ikea tidigt och bra, så vid tolv åkte vi därifrån (!!!) och vidare till Haninge och Länna. Vårt mission där var att - trumpetfanfar - hitta en ny SÄNG! Åhhhhhh, som vi längtat! :D
Vi gick direkt till Sova och under två timmar så byggdes vår perfekta säng fram. Måste bara få detta sagt: VILKEN SERVICE! All cred till personalen på Sova, speciellt Isabelle som var "vår guide". Jag är helt övertygad om att vi kommer leva lyckliga i alla sängens dagar.
6-8 veckor är leveranstiden och till dess ska vi köpa sängstommen jag valt ut på Ikea också, nämligen denna. Jag tror Tobbe knappt vågar tro på det faktum att jag vill ha en av de billigaste stommarna i sortimentet, han tackar nog sin lyckliga stjärna varje gång jag tittar bort just nu. ;)
Vi fick med oss två grejer hem från Sova redan idag, det ena var ett bäddmadrass-skydd och det andra var världens underbaraste Tempur-kudde till MOI. Åååååhhh, jag älskar den redan sååå mycket. Haha:) Den kommer att göra väntan på sängen lite mer uthärdlig.
Min. Miiin.
Ikea-prylarna kommer jag visa imorgon, men jag kan åtminstone meddela att vi ÄNTLIGEN slagit till på en lampa att ha över matbordet. Det blev slutligen den 3-armade "Kristaller"-kronan. Jag lovar att visa er hur det blir när vi väl fått upp den, men såhär ser den i a f ut:
via ikea.se
Jag är MYCKET nöjd med dagens investeringar. Herregud vad jag längtar efter sängen bara... Efter idag inser jag ju att ett av de allra största skälen till att jag har sådana problem med nacke, rygg och axlar är. . .
Just det, vår gamla säng. När ryggraden ska vara rak som ett streck så är min snurrad som en spiral när jag sover, ungefär. Hehe.

Okej, nu har SNL börjat - läggdags! GONATT!♥

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos