söndag 31 oktober 2010

Söndag/ Ny kärlek

vid tangenterna: Jessica kl. 14:58
Idag är det söndag, omställning till vintertid och jag har en ny kärlek: Min nya kudde från Ikea. Jag köpte nackkuddar där för typ 2 år sedan (eftersom vi inte bodde ihop då så köpte jag en att ha hemma och en att ha hos Tobbis) och de fyller sitt syfte, visst, men de är inte så... gosiga.Därför sover jag inte med den som jag har framme jämt, utan när jag känner att jag verkligen behöver det - vilket är dumt, för jag behöver den egentligen hela tiden med min knepiga nacke. Så igår såg jag till att få med en annan "sidosovar-kudde" hem, nämligen den här. Ohhh vad jag sov gott inatt. Och oooh vad min nacke känns glad idag!

Den stora besvikelsen igår var att Yngaren-produkterna var lockande för fler än mig (quelle surprise!). Flakongerna som var det jag suktade allra mest efter var tvärslut och samma sak gällde skålarna. Jag lyckades haffa den allra sista muggen, fast jag ville ju egentligen ha två så att vi kunde matcha. Tvålpumpen och skålen med lock fanns åtminstone. Men GAH. Måste. Ju. Ha. Flaskorna.
Oh well... Förr eller senare kommer jag till Ikea igen och finns de inte då så kommer jag få psykbryt där på platsen jag står på.

Vi var och handlade mat och grejer för typ en miljon tidigare idag. Eller det kändes åtminstone så eftersom jag betalade hela kalaset - vilket var en deal vi gjorde eftersom Tobbe betalade allt på Ikea igår, vilket var... eheheem, låt säga en ansenlig summa.
Jag spanade efter Amelia Jul som brukar komma vid den här tiden, men den syntes inte till. Jag fick nöja mig med den här istället:


Vi köpte kattleksaker också. En mus som har ett snöre i baken som man drar i och så snurrar den runt lite på golvet i typ en halv sekund och en ny sån där pinne med ett snöre som det sitter en leksak i änden på. (målande beskrivning)
Puff har nämligen en tendens att i princip äta upp alla leksaker som Lizzie har ignorerat genom åren. Han ÄLSKAR leksaker. Och allt som går att äta på ett eller annat vis, det älskar han också. 

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos