söndag 31 oktober 2010

Ngn som har koll på Linux/Firefox?

vid tangenterna: Jessica kl. 23:44
En snabb grej innan jag går och lägger mig:
Min mamio har min lilla minidator sedan ett drygt år tillbaka eftersom hon inte har någon egen dator än efter sin separation. Nu har det uppstått något knas och hon får upp ett konstigt meddelande från Firefox så fort hon försöker öppna webläsaren som hindrar henne från att komma ut på nätet och som på något sätt blockerar hennes anslutning (kabel). Hon har varit i kontakt med sin internet-leverantör och det är inte anslutningen det är fel på. Det verkar vara någon användarenkät som kommer upp, men hon har testat att klicka på de alternativ som finns (Send & Dont send, typ) utan att komma vidare. Meddelandet har poppat upp ett tag, men inte förrän nu har anslutningen blockerats.
Eftersom jag a) inte bor i Nyköping, vilket hon gör och vilket med andra ord försvårar våra möjligheter att "titta förbi" och fixa detta, b) inte har använt datorn ifråga och Linux på över ett år och c) avskyr Mozilla Firefox så är detta väldigt frustrerande. Jag tycker synd om min lilla mamma som är nyopererad i halsen och nu inte kan surfa & maila och måste gå till biblioteket för att betala sina räkningar!
Vad kan vara problemet??
Är det någon ny konstig Mozilla-uppdatering som behöver fixas eller vad?
Hjäääälp!

1 kommentarer :

Caroline on 1 november 2010 kl. 07:37 sa...

tyvärr ingen aning :/ rätt kass på sådant som jag gärna hade velat vara mer kunnig om!

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos