fredag 15 oktober 2010

Hej igen, frrrrredag!

vid tangenterna: Jessica kl. 10:42
Ledig fredag innebär oftast tvättstuga, så även denna. Idag, precis som förra veckan, så var inte den som hade tiden före mig (7-10) klar när jag kom ner. Den här gången var det dock en tjej i 35-årsåldern (tror jag, men jag är knappast ett proffs på att bedöma folks åldrar) som såg lite sådär stressad och sliten ut - och då menar jag sliten som en förälder, inte som festprisse - och då har jag inget emot det. Förra veckan däremot var det en kille som jag typ fick jaga på för att han skulle sluta stå och digga sin musik som skramlade från mobilen och faktiskt ta hand om sin tvätt. Sådant irriterar mig till max - även om jag klistrar på det proffsigt trevliga fejset som man lärt sig behärska till fullo genom jobbet.
  En bra bieffekt av det här med tvättstugan är ju att man faktiskt får lite ansikten på dem som bor i huset, precis som jag fick när jag lyckades låsa in mina nycklar i somras och fick gå och ringa på i trappuppgången för att be någon öppna tvättstugan åt mig. Haha.

Jag drömde en mardröm imorse, att mitt schema hade ändrats utan att jag blivit informerad och att jag upptäckte det NU. Att jag skulle jobba hela dagen och inte alls hade räknat med det. Hahaha. Hemska tanke!!
Jag köpte en matchande grytlapp till våra fina koppar från Hemtex (VARFÖR ska de bara sälja textilier nu?? De hade ofta söta porslinsprodukter ju) för någon vecka sen. Tobbe tittade lite oförstående på mig när jag sa att den bara var för prydnad och inte fick användas. Killar fattar inte sånt...

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos