lördag 18 maj 2013

Tjohej

vid tangenterna: Jessica kl. 13:02
Lördagsfrukostbilden. Som ni saknat den.
Tre grejer bara:

Ett: Jag lyckades haffa den sista varmrökta lax-filén på Kvantum när vi var där för en stund sedan. SCORE.
Jag tror dock att killen i disken var ny, för han snålade lite på pappret och nu luktar mina händer rökt lax för resten av helgen. Eller mitt LIV. Nåväl, näväl.

Två: Varför går hälften av alla vi sett idag - och det är många, för lite dimma hindrar uppenbarligen inte Nynäshamnarna från att ta sig ut! - runt i Arktis-expedition-mundering medan den andra halvan går klädda i typ shorts (det vettiga alternativet)? Okej att solen inte gassar, men KOLLAR NI PÅ TERMOMETERN INNAN NI GÅR UT ELLER?? Vår visade på 18 grader när vi gick ut till bilen. Känner jag ett trängande behov av stickade sockar, vinterjacka och halsduk då? Svar NEJ. Människor alltså. Vilken lustig ras vi är.

Tre: Sverige andas och lever två saker idag: Hockey och/eller Eurovision. Hockeyn: Okej. Jag önskar bara att jag inte blev så generad å andras vägnar när de facebookar saker som "Kom igen nu grabbar!" och "sååå taggad för hockeyn! Kom igen Sverige!".  Det är ett gissel. Men Eurovision i år... Låten är så banal att jag vill klösa mig i både ögon och öron när jag hör den. Fast det är förstås kul att det är i Sverige (Tack, Loreen!)... och att CASCADA tävlar för Tyskland. Men annars: näe. Vi kommer få kvala nästa år, det är mitt bet.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos