fredag 17 maj 2013

Fina fredag.

vid tangenterna: Jessica kl. 09:27
God morgon!
Ser ni vad som låg och väntade på hallmattan igår förmiddag när jag kom hem och var sådär superstressad (fast ändå lite mer lättad av att ha gjort proven och tagit en omväg hem från stan medan jag drack en soja-chailatte)? Världens finaste Maria Montazamis nya bok!
(Jag tänkte bara skriva Maria först, men så kom jag på att jag ju har två Marior till som är världens bästa, fast jag glömmer bort det för den ena kallar jag Mary och den andra uttalas ju Marja.)
"FIRA MED MARIA MONTAZAMI".
JA, jag SKA fira med dig, Maria! Hela åååret! Bland annat innehåller den en smörgåstårta - med lax och räkor, så jag behöver inte ens ändra något för att kunna äta den! - som är garnerad med ostbågesmul. Jag säger det igen: OSTBÅGESMUL. Krossade ostbågar!! AAhhhhh!!! GE MIG NUUU.

Jag har pratat med Tessa (min chef) nu på morgonen och fått mina arbetstider för min första vecka. Jag börjar alltså måndagen den 27:e, vilket betyder att jag är ledig nästa helg med, hurraa! Jag var lite sådär små-ångestig över att det här kunde vara min sista lediga helg innan jag började jobba och om så var fallet blev det sådan press på att ta tillvara på den liksom. Dessutom så jobbar jag bara 9-12 på min föööölsedag, då blev jag glad. Jag kommer jobba varannan helg i sommar istället för vårt vanliga 6-veckorsmönster, samma som Simon. Natha har ordnat det så att vi inte går om varann, haha.♥ Och jag är ledig midsommar! Hurraaaaa!
Överlag känns det väldigt bra med hela jobbgrejen nu. Det är mer pirr i magen än ångest, vilket var lääääängesen. Främst längtar jag efter min extra-familj: världens bästa kollegor.

Nej, nu ska jag lägga gasen i botten med min A-uppgift. PUSS!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos