måndag 17 september 2012

En riktig höst-måndag.

vid tangenterna: Jessica kl. 11:27
Mörkt, grått, regnigt och ruskigt. (Haha, sjukt töntigt uttryckt.) Det var betydligt mer lockande att ligga kvar och dra sig i sängen imorse än att sätta ner fötterna på golvet och gå och göra frukost, det kan jag villigt erkänna. Det börjar nog bli dags att stänga balkongdörren helt på nätterna snart... Men det tar emot! Det blir så jäkla kallt på golvet i köket/vardagsrummet bara.
Filåt att jag inte bloggat på hela helgen - det blir så lätt att jag inte ens startar datorn på helgerna nu eftersom jag ju spenderar en jäkla massa timmar framför den i veckorna. Jag har sett ett litet mönster på andra bloggar och statusuppdateringar de senaste två dagarna: Det verkar ha varit den inofficiella höststädarhelgen. Det gäller även här hemma i Drömmis. Vi har fixat lite smått och gott, den största förändringen är väl att jag satt upp "höstgardiner". Det är så mysigt här hemma nu och dessutom kul med lite omväxling. ☺

Puff och jag överväger val av tassels till sovrumsgardinerna. (det blev de svarta/silvriga "supertasslarna" till slut)

I vardagsrummet är det silvergardiner som gäller. Det blev kalassnyggt till de lila fondväggarna!
Brickbordet är nytt, jag har velat ha ett jättelänge och nu fick jag äntligen det här söta från Jysk:)♥
Det är inte färdigarrangerat än, dock! ;) Lizzies klöskoja fick flytta in i data/gästrummet.


I sovrummet är det likadana gardiner, fast gammelrosa. Det syns dåligt på bilden, jag vet. Det är så dåligt ljus idag! Jag får återkomma med bättre återgivning senare.☺
Min favvopläd från Jysk (faktiskt! har fått mycket komplimanger för den, haha) har fått matchande kuddar också.
(Lite stökig bild, men det får duga för det var den enda jag hade just nu, hehe.)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos