onsdag 6 november 2013

Sjukligheter, optikern och draperier. Ett mycket omfattande inlägg!

vid tangenterna: Jessica kl. 12:50
Jag skulle kunna skriva 3000 saker om detta, för jag blir så stressad av det, men jag pallar inte med att jag ska ösa ur mig så mycket negativt här hela tiden... Så jag säger bara såhär: Jag är sjuk. Det är jätteirriterande.
Jag vaknade igår och hade så himla ont i hela kroppen samtidigt som jag kände av bihålorna, något jag ytterst sällan gör - vilket leder till att jag blir extra påverkad av det när jag väl gör det. Jag blev egentligen inte förvånad, för jag har känt mig irriterad i halsen sedan i söndags. ANYWAYS, jag sätter på tv´n och det första jag hör är att doktorn på Nyhetsmorgon pratar om årets influensa och att några typiska syndrom är muskelvärk och problem med bihålorna. Gulp. Men jag tror inte att det är influensan, jag brukar klara mig (peppar peppar). Snarare att det är en förkylning som fått en snedtändning.

Jag tog mig i a f ner till optikern igår (med hjälp av Alvedon) och gjorde den mest genomgående synundersökning jag gjort någonsin tror jag. Jag fick till och med sådana där gula droppar i ögonen och grejer. Jag tycker av någon anledning att det är ganska spännande att vara hos optikern. Och jag kunde inte låta bli att tänka på att Simon har berättat att han får sådan prestationsångest när han är där, haha. Jag kan förstå det, men samtidigt så är det ju så dumt att man kan känna så. Man är ju där för att maximera sin förmåga! Jag ser det snarare som att det är ett prov du inte kan misslyckas på - det är ju bara du som vet  de rätta svaren.
 - Ser du tydligare nu eller... (paus för byte av glas) Nu?
 - Näää... Med första.
SCORE!
Jag beställde ett par nya bågar som jag längtar efter samt fick ett par provlinser som är starkare än de linserna jag har nu - vi ska se om de känns bättre eller om jag ska fortsätta med den styrkan jag har nu.

Men kära familj, om ni läser detta: Mina nya glasögon är så dyra så ni får bara snabbgröt i julklapp i år. Hoppas det är okej!
Hehehe.


Kolla in vår bokhylla nuråå! Draperiet som mutti sydde åt mig i fjol kändes så himla somrigt och jag kände att det var dags för lite omväxling eftersom vi haft det i snart ett år, så jag köpte den här öljettlängden för en hundring på DollarStore. Den är liiite murrigare och matchar våra lila fondväggar samtidigt som den ändå ger lite liv åt rummet. Fynd, I say!

4 kommentarer :

Matilda sa...

Ånej, krya på dig!! <3

Haha, prestationsångest. Det är win-win för en själv ju, man får (köpa) nya bågar och se bättre. Sist jag var hos optikern tyckte hon att jag inte behövde nya. DET var värsta besvikelsen ;)

Jessica on 7 november 2013 kl. 16:15 sa...

Hahah! Men du kan ju köpa ett till par om du skulle vilja det? ;)

Matilda sa...

Haha, ja men det kändes så onödigt då istället ;) Ska jag? Ha nya bågar bara för att det är fint?

Jessica on 8 november 2013 kl. 16:02 sa...

Du vet vad svaret hade blivit om du frågade mig. ;)

OH YES YOU SHOULD, BRO!

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos