tisdag 23 juli 2013

Kontraster, ja.

vid tangenterna: Jessica kl. 12:21
För en vecka sedan (på måndagen) lade jag upp den här bilden på facebook. En piña colada mot Sorrentos marina. Där satt vi och hade det gött i största allmänhet liksom. Svettiga, men nöjda. Vi hade kommit till Sorrento en eller ett par timmar tidigare och sökt oss ner till havet. Vi satt verkligen precis vid vattnet: Jens satte sig och doppade fötterna precis bredvid vårt bord vid ett tillfälle under det här besöket. :D

Idag kan jag ge er detta:
En is-cappucino i sängen, framför laptopen. Med en sänggavel och en Puff i bakgrunden. Och om ni undrar varför jag dricker min cappucino i ett vinglas så är det för att alla latteglasen (ironiskt nog samma Ikea POKAL-glas som drinken på bilden ovan serverades i) står i diskmaskinen. Men det gav ju faktiskt en aningens mer "semestrig" touch till drinken!

Ska jag vara ärlig så trivs jag väldigt bra med båda situationerna. Men nog är det lite svårt att greppa att man befann sig i Italiens hetta för bara några dagar sedan. Det känns redan så avlägset! Konstigt det där.
Det var en helt fucking underbar vecka, verkligen.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos