måndag 29 juli 2013

Ikea! Och Lilly! (Ont och gott)

vid tangenterna: Jessica kl. 22:42
Äntligen lite ledighet igen! Och det firar jag med att tortera både mig och Tobbe med ett besök till Kungens Kurva och Ikea. Alltså... jag älskar Ikea egentligen. Snygga och billiga möbler, kul idéer och smarta lösningar på typ... allt man kan önska när det kommer till förvaring och att utnyttja ytor etc etc etc. MEN - och det är ett stort MEN - ett besök där kan i de flesta fall jämföras med att få dödskyssen av en Dementor (från Harry Potter, hoppas jag att ni vet) : Du känner hur all glädje och allt liv liksom sugs ur dig tills du är ett tomt, blekt skal som skuffas omkring av främlingar som bara är i vägen överallt bland vispar och kastruller (det är oftast där jag verkligen känner hur jag dör inombords) - för att möjligtvis kanske leva upp en aning under en kort stund då du når fram till doftljusens väldoftande, färgglada och välkomnande värld.
En mulen och trist sommardag under semestertid som denna är dessutom som att be om att förenas i eländet med 40 000 andra därinne. Numera är jag minst lika angelägen om att få "resan genom helvetet" överstökad så fort som möjligt som Tobias är (och alltid har varit), åtminstone under våra gemensamma besök.

ANYWAYS. Vi tog oss igenom på max en timma: Vi hade en grej vi behövde ta en kölapp för att få svar om så det var det som sinkade oss.
På vägen hem igen så mötte vi upp Jenny och smågodisarna i Haninge och plockade upp Lilly. Det är ju övernattningsdags igen! ☺ Vi har kollat på Röjar-Ralf och ätit godis (trots att det bara är måndag!) och tänt mysljus. Och nu är jag så trött, så trött.
Ikea gör det med dig. Det suger ut din själ, stampar lite på den och knölar in den igen, åldrad och trött.

God natt!


0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos