fredag 6 december 2013

Tjejernas år!

vid tangenterna: Jessica kl. 15:25
Jag har redan sagt det: Det här är verkligen musikbrudarnas år. Miley, Katy, Gaga och så nu även Britney. Efter första lyssningen av hennes nya album, "Britney Jean", som ska vara hennes mest personliga någonsin, så är jag så himla glad och NÖJD. Äntligen känner man igen Britney! Det känns inte sådär ängsligt "är jag tillräckligt cool nu?" som typ alla album sedan Blackout  (It's Britney, bitch, ni vet?) har gjort.
Britney har bland annat jobbat med William Orbit på den här plattan och om det låter vagt bekant så kan jag refresh:a ert minne med att han är mannen som Madonna jobbade med på "Ray of light", hennes bästa album EVER om ni frågar mig. Han är som Max Martin på LSD. En trollkarl som har hits i sin höga, psychadeliska hatt.

Det känns nästan som om det här är albumet som skulle fått komma efter "In the zone". När man hör de nya spåren så inser man verkligen hur urvattnade och bleka de senaste fem-sex årens album varit. Hur Britney pliktskyldigt och snällt pressat ur sig dem för fansens skull och för att bevisa för världen att hon är kvar på pophimlen. Men det VISSTE vi ju ändå!

Anyways. Lyssna på "Perfume", "Now that I found you", "Brightest morning star" och "Chillin' with you" så förstår ni förhoppningsvis vad jag menar. Den sistnämnda är en gullig duett med Jamie Lynn (lillsyrran) och känns som en skön hyllning till systerligt häng.♥
Här har ni albumet på Spotify.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos