söndag 29 december 2013

Nu är jag tillbaka. ♥ (eller: "Jag är hos dig igen", som Winnerbäck sa det.)

vid tangenterna: Jessica kl. 23:55

Julen är inte riktigt över och i år känns det inte alls lika bråttom att få bort granen före nyår (som jag annars har känt de senaste åren), snarare tvärtom. Jag vill typ hålla kvar julmyset här hemma så länge det bara går. MEN nu kommer jag tillbaka hit på heltid igen, så att ni vet.
Är dock inte riktigt redo att släppa taget. Tror att det beror lite på att jag har varit sjuk hela julen och inte haft kraften och orken att göra allt det som jag vill runt jul, inte har kunnat lägga ner min själ i varenda liten godis eller kaka som bakats... utan snarare så har allt det varit kraftansträngningar som gjort att jag varit helt färdig efteråt. Så man kan lätt säga att den här evighetsförkylningen har gjort mig så himla ledsen - samtidigt som jag förstås haft en jättemysig jul trots den. Men för någon som julen betyder såpass mycket för som den gör för mig... Det är väldigt ledsamt att slösa semesterdagar på att sitta hemma och vara sjuk och tvinga sig själv till att åtminstone göra en produktiv sak per dag. ARGH. Blir arg och frustrerad bara jag tänker på det.

MEN, som sagt, trots det så har min jul varit underbar. Jag är så tacksam för våra fina familjer, vänner och mest av allt över att vi har varann. Jag är så fruktansvärt lycklig och tacksam över att jag lever med och är så kär i min bästa vän. Ytterligare ett år med honom i den här harmonin är egentligen det enda jag önskar mig, varje jul.
... AND PEACE ON EARTH!

God natt!♥

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos