torsdag 12 december 2013

En stund av frihet i vår lilla julestad.

vid tangenterna: Jessica kl. 18:03
Yo!
Jag mår allt annat än bättre, men jag ruttnade på att sitta här hemma och vara rastlös så jag bestämde mig för att gå ner på stan en sväng.

Föreställ er ett musikmontage med sån där peppande typ marschmusik som brukar vara i filmer (typ komedier, inte tunga krigsdraman... mer i stil med Hot shots) när man förbereder sig för strid:
 - Jag drog beslutsamt på mig jeans (vad jag kan sakna tiden då jag utan problem kunde gå på stan i mjukisar utan att känna mig som en lodis... den ljuva ungdomens dagar!) och en vettig topp (alltså en som inte är en gammal avklippt t-shirt i stl L som har små hål lite överallt). HALVA UNIFORMEN PÅ!
 - Jag duttade lite concealer på de mörka ringarna runt ögonen. KRIGSMÅLNING GJORD!
 - Tog varsamt på mig strumpor, skor, mössa, halsduk och jacka. UNIFORM KOMPLETT!
 - Tryckte varsamt ner ett paket näsdukar i ena jackfickan. Snöt mig ängsligt extra länge innan jag gick ut. VARNING! DENNA KVINNA ÄR BEVÄPNAD OCH REDO FÖR STRID!

Ahhhh! Känslan av att få andas frisk luft och att få röra lite på sig! Det var underbart. Även om jag var och är totalt slut efter cirkus 45 minuter. Men jag kunde åtminstone hämta ut Tobbes julklapp som hade kommit, så den blev den första julklappen att slås in i år. ☺
Och jag köpte med mig en chailatte och skagenmacka hem från Konditoriet... Det var jag värd!

Nu måste jag gå och lägga mig på soffan en stund, för allt snor gör mitt huvud väldigt tungt. Över och ut!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos