söndag 8 december 2013

Frosted windowpanes, candles gleaming inside

vid tangenterna: Jessica kl. 22:52
HEJ!
Jag hoppas ni har myst järnet idag, med två adventsljus tända och snö utanför fönstret. Mwihihihi. Jag tänker INTE ACCEPTERA det de säger om att det ska bli mildare väder igen senare i veckan. Nope, jag vägrar. Dumdidum, wahhlalalalala, hör inget! 
Men alltså... konstigare saker har ju hänt än att väderleksrapporterna har ändrats ju närmare inpå ett visst datum man kommer. Så nu tycker jag att vi alla håller tummarna för att det fortsätter vara åtminstone 0-gradigt. Visst?
Två ljuuuus tända var det hääär!
Snö! AAHHH!!
Imorgon när jag vaknar så kommer min nedräkning till semestern att stå på 2 dagar. Moahaha! Det känns UNDERBART! Fast jag fick ju så lång helg den här veckan, så det känns som om jag smygstartade lite. Fast å andra sidan var det inte direkt någon semester att hjälpa till med flytten igår. Men ååhh vilken mysig lägenhet mutti har lyckats haffa nu! Jag är så himla glad för hennes skull. Det är som en fint inslagen julklapp bara att föreställa mig hur mysigt hon - och vi - kommer att ha det där!♥ I januari/februari ska hon få nya köksluckor också (ja, "få" och "få", men ni hajar) och det kommer sätta pricken över i:et.

Här har ni Jolene hemma hos mamma, vi stod och spanade ut på snön, hon nådde inte riktigt upp så jag fick hämta en stol åt henne. ;) Sötnos!

Okej, från det ena till det andra: Idag så har Tobbis städat (japp, det är ordning på min prins! Hehe) och medan han roade sig med det så gick jag ut en sväng och gick vägen över stan och gluttade lite i affärer. Jag köpte åtminstone en liten julklapp till, hurra! Behöver verkligen ta tag i det nu i veckan.
Svärisarna och Tobbes mormor kom hit på lite adventsfika, det var mysigt. Och ikväll har vi kollat på The Hobbit, för att fräscha upp minnet lite inför premiären av Smaugs ödemark nu i veckan. :)
Sagan om ringen-filmerna har en viss julfeeling över sig sedan första vändan (alltså trilogin) eftersom de alltid har premiär strax före jul. Ja, tycker åtminstone jag dåråå. Dessutom så plöjde jag och Tobbis trilogin i mellandagarna förra året (efter att vi sett The Hobbit på bio som gjorde oss taggade för detta tidskrävande projekt, hehe) och det är något visst med att slå läger i soffan i drygt 3 timmar (vi såg extended cut på alla) medan adventsljusstakar och julgranen lyser runtomkring... Mmmm.

Nej. Nu: Sängdags. MYSMYS på er och goooonatt!;)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos