måndag 30 december 2013

All she wants to do is M Y S

vid tangenterna: Jessica kl. 20:47
Yo!
Jag har inte blivit rödhårig btw - det är fotofiltret som luras. Meehehe. Jag har plockat undan liiiite jul nu: Småtomtar och "den riktiga" adventsljusstaken och så. Det som liksom skriker av pre-jul-förväntan, helt enkelt. Dessutom tog jag ner den juligaste julgardinen (den i datarummet) och satte upp vita spetsisar istället - och blev som sagt väldigt nöjd med kombon.

Jaa, idag sken solen och det fick varenda liten kotte att le saligt och blinka mot ljuset, som om vi alla var små mullvadar som grävt oss vilse i en extra komplicerad tunnel under jorden men slutligen lyckats hitta ut. Det var härligt.

Och imorgon är det nyår och då ska hela Sverige äta oxfilé från Brasilien som de köpt till specialpris på närmaste storköp medan de ifrågasätter oss som inte äter kött, alltmedan vi alla egentligen vet att nyår enbart handlar om vad du har i glaset. Personligen ska jag äntligen testa Maria Montazamis vita vin! Innan dess ska jag bjuda mina favorittjejer på en fördrink, den enda drinken jag är riktigt grym på och älskar: Strawberry daiqiuris. Det blir fantastiskt, det är jag övertygad om.

(Bortsett från att jag känner mig som en degklump eftersom jag inte kunnat träna ordentligt på nästan en månad och jag ser ut som en urvattnad version av mig själv med BLEK som ledord i allt, allt, allt. Men det är inget som fantastiskt sällskap och iskallt vin inte kan råda bot på.)

4 kommentarer :

Hello cupcake on 31 december 2013 kl. 11:02 sa...

Marias vin var jättegott!!
Jag å Lina drack det förra helgen:)
Hoppas ni får en mysig kväll!!

Jessica on 31 december 2013 kl. 11:36 sa...

Åhh, bra! Förväntningarna är SKYHÖGA! :D
Hoppas ni också får det mojsigt♥

Matilda on 31 december 2013 kl. 12:13 sa...

Ooooh strawberry daiqiuries:) Mums!

Jessica on 31 december 2013 kl. 15:04 sa...

Oh yes, Matilda! Och lite annat gott;)

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos