söndag 24 februari 2013

A new hope.

vid tangenterna: Jessica kl. 16:22
porcelain-birds, window, houses, sunset, light
Tänk vad lite sol kan göra med inspirationen. Idag vaknade vi av att solen bländade oss genom sovrumsfönstret för första gången 2013. Det var förvisso nästan lika irriterande som härligt, men i slutändan är det en svårslagen känsla att vakna av solen i ögonen. Det kändes nästan som då den 22:a december när jag vaknade och hade fått sova ostört hela natten efter att ha varit sjuk och hostat i nästan två veckor. (Förstå hur skön den sömnen var när jag memorerat det så väl.) På fredag är det den första mars! Officiellt vår. Typ?
Då ska jag lyssna på "Here comes the sun", grina lite över att det är ettårsdagen för vår lilla vovves sista andetag och sedan ska jag se fram emot en inspirerande vår.

Bilden är ju tagen på balkongen. Jag hade god lust att ta kort på vårt nya eluttag som vi har därute nu också, sedan i fredags, men det kändes som om ert intresse för den bilden kanske inte direkt hade varit någon peak på skalan... Anyways så var Niclas från Jens´ firma här och gjorde lite eljobb åt oss, så nu har vi a) ett underbart praktiskt dubbeluttag på balkongen (jävlar vad jag ska mecka med ljusslingor i december!!), b) äntligen två fungerande jack i sovrummet (det ena var dött när vi flyttade in) och som grädde på moset c) en helt ny elcentral med moderna "strömbrytar-säkringar" istället för proppar.
Jag trodde på allvar inte att man kunde vara såhär lyrisk över några eluttag. Livet som bostadsrättsägare slutar aldrig att leverera, liksom.

Nu måste jag slänga på mig ett par andra byxor än mjukisarna, för vi ska äta middag med la familia på Hamnis! LATERS!♥

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos