onsdag 27 februari 2013

A-kid

vid tangenterna: Jessica kl. 12:43
Måste bara börja med detta: Efter att ha spenderat halva dagen med att mecka med min instruktionsvideo som jag nämnde igår så fick jag belöningen i form av ett A senare på kvällen. Högsta betyg, alltså. Det kändes bara så himla fint och som en bekräftelse på att jag inte hade fattat allt helt fel. Foto och bildredigering - det har jag ett ganska bra grepp om. Videoredigering - not so much. Det var lite som att snubbla runt i ett mörkt rum.

Bloggen då alltså. Av någon anledning så har bloggers gränssnitt ändrats och på min stationära dator så såg bloggen helt fel ut i layouten.  Exempelvis så hamnar alla widgets som ska vara i sidokolumnen UNDER själva bloggdelen. Inte så snyggt och minst sagt rörigt. Det verkar gälla främst Simple-temat, men även andra blogger-bloggar med andra teman har varit fel. På min laptop ser dock allt ut som det ska. Det verkar alltså vara kompabiliteten med icke-widescreen som är problemet? Jag vet inte. Sjukt störigt var det iaf, så nu fick det bli som så att jag lade upp ett tema jag meckat med vid sidan om. Det är från början en template som jag laddat ner och en duktig tjej har gjort grunden till, men jag har korrigerat så mycket i efterhand att det enda som kvarstår av den ursprungliga koden är själva skelettet. Så det känns både lite läskigt och kul att använda den här "på riktigt" nu och inte bara på min extrablogg som agerar försökskanin. Då blev det helt plötsligt väldigt mycket viktigare att allt fungerar som det ska också. Men det är bra träning!
Nu hoppas jag bara att allt ska fortsätta fungera som det ska. Och ni får pipa till om det är något ni tycker behöver justeras. Vissa saker vill jag fixa till lite bättre redan, men jag orkar verkligen inte det just nu, haha:)

1 kommentarer :

Elin on 28 februari 2013 kl. 17:37 sa...

Wiho! Bra jobbat Jessica! :D
Sjukt fint det blev här i bloggen :)
Kram!

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos