tisdag 19 februari 2013

Inspirerad tisdag

vid tangenterna: Jessica kl. 11:34
cat hugging pillow while sleeping

cat, cosy, bed, pillow, cute, hug, love

Ville bara bjuda på lite gosfeeling i form av Puff imorse. Det blir lätt en extra snoozning när man har en varm gosboll bredvid sig på kudden, det måste erkännas.

Idag var den första morgonen sedan jag började med mina före-frukost-promenader i början av januari som jag bara kände att nä, jag PALLAR inte att halka runt i modden och snöyran idag igen. Min kropp är som en enda krokig liten boll av knutar idag, känns det som och det är tack vare att jag de senaste veckorna stapplat runt och spänt mig när jag varit ute. Så jag lyfte ut löpbandet i vardagsrummet och tog promenaden framför Vakna istället. Så länge det blir gjort så är jag nöjd.

Jag är så sugen på att fixa och ordna här hemma nu. Nu har vi boat in oss i ett drygt år och sakta, saaaakta så börjar den där känslan av att man inte riktigt vill göra något, typ inte borra hål i de fina vita väggarna och så, den börjar gå över till något mer bold and brave liksom. Jag har ju redan från början velat ha en fondvägg i sovrummet och jag har vetat exakt vilken tapet jag vill ha också (Nina Campbell´s "Farfalla" - frågan är bara vilken färg?) och - kors in the fucking roof - Tobbe tyckte inte att den var för tjejig eller "för mycket", utan började direkt argumentera för att han och Bengt kunde tapetsera istället för att vi anlitar en nisse att göra det (mitt förslag). 
Vidare så kommer jag förr eller senare att vilja måla om de lila partierna i vardagrummet/köket, även om jag tycker om dem och tycker att det är jättesnyggt ihop till vårt svarta kök och resten av rummet som är väldigt ljust, så är det inte en färg som jag hade valt själv. Jag skulle kunna tänka mig något liknande Alcro´s kulör "Paris" fast aningen mer åt det gröna hållet.
Vi börjar bli sugna på en ny soffa också för vår nuvarande är ganska mördad av katterna och dessutom nedsutten och... ja, inte så kul längre helt enkelt. Jag vill verkligen ha en fåtölj att mysa i, så mitt förslag är att vi köper en tvåsitssoffa + en fåtölj och jag propagerar för Ikeas Ektorp eftersom de är sköna, fina och mysiga plus att de erbjuder ett bra urval av olika klädslar - som ju dessutom är lätta att tvätta och byta ut. Allt detta UTÖVER det faktum att de är billiga, vilket gör att vi kan få nya soffor nu och ändå kunna göra mer av en "investering" senare, när vi flyttar till hus eller så. (Jag ser det som "den dagen vi skaffar en Howard-soffa".)

Mmmm. Den som lever får se.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos