onsdag 22 september 2010

FRUKOST

vid tangenterna: Jessica kl. 09:05
Idag blir en mysdag! Moi, Bobon och lilla Tuva ska ut till Jenny på Lisö och busa med Nizze, slappa och äta chocolate fudge-cake. Hihii:)

Jag tvingade mig att vakna vid åtta, för att komma upp och kunna äta frukost i lugn och ro. Startsträckan upp ur sängen var ungefär en halvtimma. Jag har kommit in i min höst/vintertrötthet redan, jag skulle kunna sova hur länge som helst - fast jag gör det inte. Det finns inget värre än att slösa bort halva dagen på att sova, jag känner mig lurad på en massa timmar då, haha. Då går jag hellre och lägger mig hyfsat på kvällen. Det gäller att ta vara på soltimmarna medan de finns kvar här hos oss... ;)


Kvällsavgången igår kan jag inte beskriva med andra ord än milt kaos. Jag hade en bestämd känsla i magen att det skulle bli... ja, JOBBIGT på ett eller annat sätt - typ, bara för att ödet ville jävlas med mig när jag inte hade haft hand om frakten på länge. Egentligen var det inga katastrofer som inträffade och problemen som uppstod löstes snabbt, men grejen var snarare att allt skulle hända samtidigt och då blir denna dam (aka moi) snurrig, i ordets rätta bemärkelse. Chaufförerna som kom in för att bli incheckade skrattade åt hur jag flängde mellan olika saker, ständigt letade efter en penna och mumlade för mig själv i ett passivt aggressivt tonfall.
  Dessutom så tog det stopp i E´s kö (det var bara hon och jag igår) precis när jag öppnade min inchheckningsgrind, eftersom hon hamnade i en diskussion med en resenär som bokat med gotlandsrabatt fast denna inte var  skriven på Gotland.
(Inflikar det här och nu: OM ni ska åka till ön och inte är gotlänning - boka inte med gotlandsrabatten då. Ni blir bara så arga på oss då när ni ska åka och vi ser på ert personnummer att ni inte är berättigade till rabatten och därför kräver mer pengar av er. Onödigt för samtliga involverades blodtryck.)
Som grädde på moset var Kustbevakningen på besök för "stickprov" eller vad man ska kalla det, så medan jag checkade in bilar för fullt skulle jag vara behjälplig för den tjejen som kom upp till mig och ville se våra Farligt Gods-papper. Men det gick bra:) Till slut. Jag och E var bara lite smått slut i våra små huvuden efteråt.

SKÖNT att vara ledig idag! Sedan är det bara imorgon kväll kvar innan jag har ledig helg, och DÅ ska vi bl a till Nyköping och hälsa på mutti!=)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos