lördag 11 september 2010

En av mina stora passioner

vid tangenterna: Jessica kl. 23:27
... är som ni kanske vet gadgets. Och då framförallt mobiler. Ooooh som jag kan snöa in på dem.
Idag har jag spanat på följande:

Det började med den här, Sony Ericsson´s "Aspen". Deras första försök med QWERTY-tangentbord - vilket jag inte kan leva utan nu sedan jag blev med BlackBerry - och enligt min åsikt en förtjusande modell i sin fulsnygga kantighet.
Tyvärr var de recensionerna jag hittat inte nådiga. Such a shame. Det är kanske lika bra att SEM fortsätter finslipa sina touchscreen-mobiler då. Dessutom var kameran lite klen (3.2 mp) för att övertyga mig.



Tobbe har fått en Nokia E71 som jobbtelefon, och jag har gillat den modellen länge - även om jag tycker att de sneglat lite väl ogenerat på BlackBerrys design, i synnerhet på E72:an. Min erfarenhet är dessutom att Nokia har de bästa mobilkamerorna - jag älskade kameran i min N95! Eftersom jag vill kunna blogga via mobilen så är kameran en avgörande faktor - och det enda som är ett minus på min älskade BB.
   Detta ledde mig då till Nokias kommande E5 - uppföljaren till E71 & E72. Och NOW WE´RE TALKING!



Jag är officiellt jääävligt sugen, med andra ord.

TYVÄRR så kommer inte E5:an i den tjusiga Hot pink-varianten som den lite mindre avancerade C3:an gör:

Och tur är kanske det, för om den HADE gjort det, då hade jag varit i upplösningstillstånd nu. Och 2500 kr fattigare på stubben, som man säger.


0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos