tisdag 27 december 2011

Tisdag 27:e december

vid tangenterna: Jessica kl. 15:29
Just nu dricker jag... detta! Whooaa.
Weeell hellooouu!
Hur står det till med er alla? Alles gut?
Vi kör på det, tycker jag.

Idag har sambon och jag tagit en minst sagt frisk promenad till Estö för att hämta hans cykel som fortfarande stod kvar där sedan flytten. Det kändes... lustigt att vara där igen. En speciell känsla. Det känns ju liksom märkligt att titta upp mot de där fönstren vilka ens liv har ägt rum innanför de senaste två åren. Man vet ju precis hur det ser ut därinne, men ändå inte alls längre.
Jag minns när jag var mindre (11 år) och hade flyttat med mamma från vårt radhus som jag växt upp i. Några veckor eller så efter flytten hade vi klassfest i en lokal i det området och när pappa kom och plockade upp mig efteråt stod jag och grät för att det var tänt i våra fönster och tanken på att det bodde andra där som inte var vi plågade och smärtade så i mitt 11-åriga hjärta att jag inte stod uuuut. Så kändes det INTE nu. Snarare tvärtom. Den mest framträdande känslan var lättnad! "Vi bor inte där längre. Vi bor i Drömlägenheten. Haaaalleluja!" ;)

Efter att vi hämtat cykeln och återvänt till våra egna hoods igen så kollade vi (jag) in lite av vad vårt lilla centrum hade att erbjuda i mellandagsrea-väg. Jag kom hem med lite grejer - julpynt, en gå bort-present och linsvätska. Julpyntet var det bästa!:D Den finaste saken var dock inte på rea (såklart, så är det väl alltid?), men jag var tvungen att ha den.  Ska visa er strax!

... och teet avnjuts ur en sådan här Green Gate-mugg, ny i samlingen.
Jag fick 2 st av pappa & Kerstin. :)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos