måndag 19 december 2011

Julsemesterns första morgon.

vid tangenterna: Jessica kl. 13:28
Vaknade av Tobbes alarm utan att riktigt fatta vad som hände (han var seg på att stänga av det). Jag somnade ganska sent igår för jag fastnade framför Factory Girl på TV1000 Drama. Det var längesen jag såg den, men jag hade inte tänkt att kolla på hela eftersom det slutar så tragiskt. Jag tänkte liksom stänga av och gå och lägga mig när hon och "The musician" träffats och låtsas att han lyckades rädda henne från drogerna och alla som utnyttjade henne och så var de lyckliga i alla sina dagar, men den planen gick inget bra. Typiskt.
Jag tittade iaf ut genom fönstret och noterade att det var snö på marken. HURRA!

 Jag var för pigg för att somna om, så jag gick upp.

Tände ljus, bryggde te och fixade julvört-mackor med jul-edamer. 
(Lyktan på balkongen tändes också.)

Jag somnade till i 20 minuter på soffan framför "En plats på landet". Det var skönt! Efter det kände jag mig helt klar med sömnen. :D Därefter gjorde jag saffransfudge.

Nu har jag städat badrummet och den lilla toaletten och känner att det är dags att hoppa in i duschen samt försöka klura ut något att göra till middag. Evighetsfrågan!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos