lördag 11 januari 2014

Back to basics!

vid tangenterna: Jessica kl. 23:42
Eller kanske snarare Back to Bodylicious, goddammit.
När jag låg på soffan igår och hade feber och var allmänt ynklig medan jag försökte hålla mig vaken till vårt inspelade avsnitt av torsdagens "Sveriges mästerkock"... klockan halv sju på kvällen... DÅ visste jag att det var dags att styra upp det här kaoset som december och evighetsförkylningen under denna månad förde med sig rent kostmässigt. Inte konstigt att mitt immunförsvar inte har repat sig när jag slarvar så med vad jag äter.

Så. Jag tog fram min bibel aka Bodylicious och fräschade upp minnet lite vad gällde just kost-delen av boken. (Alla övningar i träningsdelen kan jag utantill vid det här laget. Jag kan säga att denna bok har en hel del svettdroppar på dess sidor. True story.) Sedan skrev jag ner alla de där sakerna på inköpslistan, de där som vår kyl och frys var laddad med som standard under större delen av förra året. Och dessutom insåg jag att jag faktiskt var sugen på dem igen! Någon gång i höstas blev jag så trött på grekisk yoghurt att jag knappt kunde se en burk utan att känna mig mätt, samma gällde med agavehonung (som jag brukar använda att söta min grek-yoghurt med) och jag var dessutom inte ett dugg inspirerad när det kom till smoothies.

Jag har absolut inte ätit dåligt under de månaderna som jag valde bort dessa trogna kompisar, jag har bara valt andra saker. Jag fann ju exempelvis en passion för gröt under hösten! Åh grööööt. Snabbgröt är min bästa vän. Min favorit är Great med smak av äpple & kanel. Inte bara för smaken utan även för att det är så himla simpelt att tillreda den: det är bara att koka upp vatten i vattenkokaren.

Anyways. Nu har jag allt det där hemma igen. Agavehonung, grekisk yoghurt, kokosvatten, babyspenat och fryst mango och blåbär/hallon samt linfröolja. Nu ska det bli ordning på torpet igen. ☺

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos