torsdag 2 januari 2014

Tillbaka till vardag igen. Typ.

vid tangenterna: Jessica kl. 18:42
Heeeej!
Idag är min sista dag på julledigheten, imorgon smygstartar jag min jobbhelg med delat pass (tack och lov! Har en känsla av att jag kommer vara trööött) för att sedan jobba heldagar lör- och söndag. ZzzZzz. Oh well.
Det blir mysigt att se mina finisar igen!
Dessutom försöker jag peppa mig själv att det imorgon bara är 2 veckor tills jag går på tjänstledighet. Och av dessa 14 dagar så är bara 8 av dem arbetsdagar! De två sista passen är något av en "out with a bang" också: Två st 05.00-morgnar på raken. Såååå för den skull kan all snö och dylikt hålla sig borta, så att jag kan ta cykeln de två morgnarna och därmed få sova några dyrbara minuter extra.

Annars då?
Jaaa, lite smått och gott händer här hemma just nu. Jag är inne i en liten fixa och dona-fas, känner jag. Längtar något så GALET mycket tills nya soffan kommer: Då jävlar kommer det verkligen kännas som en stor förändring (vilket det ju ÄR också, förstås)! Under tiden så har jag beställt nytt överkast till sängen (2 st faktiskt, på Jotex mellandagsrea), köpt en ny ljusstake (idag) som förvisso packas ner i väntan på advent men som ändå kommer att göra mig så jäkla glad varje gång jag minns att den är däruppe på vinden och är miiiin! Är verkligen så himla kär i den. Såg den i Elkedjans skyltfönster igår kväll när jag var ute och gick och visste att jag skulle dö lite inombords om jag inte passade på att köpa den nu när den var på rea.
 Öhhmmm ja, var var jag? Jo! Sedan fick jag hem mina fina kakformar idag. Jag beställde ett gäng från Formina i helgen och kände att jag måste baka kakor igen inom en snar framtid.Vissa former får ju vänta på julen förstås, men några enhörningar, katter och hjärtan (med ett litet hjärta inuti!) måste det bli. :D Duvan och ankaret känns så somriga, så dem sparar jag nog till min födelsedag! ;) Och hönan måste ju bli till påsk/Tobbes fölsis. Den var lite mindre än jag tänkte dock... Får kanske beställa en lite större höna och en tupp sedan? Alltså, den där sidan är lite beroendeframkallande kände jag. Hehee.

Juste! Dessutom så köpte jag tre nya Greengate-muggar till samlingen igår också, Audrey grey och mint. De kommer att matcha soffan!! ;) Jag har överlag lite dille på grått just nu. Det är så snyggt som bas tillsammans med vitt och framhäver färger så fint. Ett av överkasten är också grått. Det kommer bli galet fint i vårt sovrum, mot den vita sängstommen.♥

Men jobb imorgon alltså. Ironiskt nog så känner jag mig faktiskt så gott som frisk idag, för första gången sedan jag blev sjuk där två dagar före min semester skulle starta. Alltid något! Däremot så har vi verkligen kommit in i en dum dygnsrytm - som vi alltid lyckas med förr eller senare när vi är lediga länge - och blivit nattugglor och morgontrötta. Med andra ord kommer det nog vara tungt att gå upp imorgonbitti. Men det är bara att bita ihop och köra hårt. Det blir nog bra.
Nu ska vi ha lite filmmys! Tjing tjing!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos