måndag 10 januari 2011

Dag 09 - Min tro

vid tangenterna: Jessica kl. 23:20
Jag tror på tron i sig. Kan man säga så?
Jag menar... jag tror på att tron på något eller någon kan försätta berg, kan förändra liv, kan få någon som tappat bort sig i livet att plötsligt finna en mening igen. Jag tror att tron i sig är viktig, sedan vad man tror på har mindre betydelse. Kärlek, en gud eller flera, planeter och stjärnors rörelser, reinkarnation, Starwars - finner man en mening i det som gör en starkare så... varför inte?

Ibland kan ju bara tron på att saker och ting bara kan bli bättre från och med nu stärka en när man är nere på botten. Vissheten att man är så lågt som man kan komma och att det är dags att leta efter ljuset däruppe någonstans nu. Den känslan. Tro är för mig någon slags vägledning och något som håller oss uppe.
Så jag tror på tron. På annat sätt kan jag inte förklara det.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos