torsdag 1 december 2011

Underbara december!

vid tangenterna: Jessica kl. 23:55
Varje år den första december så vaknar jag med ett pirr i magen. Snö och kyla eller ej; December är jul. Juuuul jul jul. Lalalaaala.
Folk tjötar om att de inte får någon julstämning när det inte är snö, men hallååå!!?? Har ni förträngt varenda vinter fram till 2009, eller vad? Lysande gröna gräsmattor utanför fönstren hör inte till ovanligheterna (där vi bor). Men, som jag och min kloka storasyster konstaterade i bilen idag på väg till Ikea: Det vore trevligt om det åtminstone kunde bli lite kallt. Lite frost. Åh ja. Mer frost åt folket!
Oavsett så är jag lycklig ändå. Jag har a) Drömlägenheten, b) Drömprinsen och c) Drömkissarna. ♥ Yaaayyy me.♥

Idag var inte bara den dagen då den första luckan i kalendernskulle öppnas, utan idag var även den dag som vårt kontrakt för lägenheten på Estö slutade gälla. Nu är den ett helt avslutat kapitel och det känns skönt att kunna släppa den helt nu.

Idag var vi ju då på Ikea. När jag och Tobbe var där för en månad sedan så var det total pyntbonanza där och man klev verkligen in i ett winter wonderland när man klev ut på tag-själv-lagrets område. Idag var det så utplockat och tomt att det verkligen kändes helt öde. Too sad! Som tur är så hade jag ändå mina stora planer riktade mot Rusta. De har verkligen överträffat sig själva i år! Glammigt och lite over the top blandat med det klassiska. Jag älskar Rusta! :D
Rusta i mitt hjäääärta, låt mig besjunga dig nuu.

Tillbaka i Nynäs så landade vi lite på Waynes. Det var vi värda. INDEED.
Till vänster: Jenny på Waynes. Till höger: Omotiverad bild på mig, hemkommen.
Tänkte att ni skulle sakna mig om jag inte var med på någon bild alls idag. Mmhmm.
Lite jul fanns allt att finna på Ikea ändå. Det var väl för väl.



Imorse. Fint. 

Oj vad klockan hade blivit mycket då, bara sådär! morgon är det fredag! Och den andra december! Yaaay! :) Vi hörs då. GOD NATT!

1 kommentarer :

Elin on 2 december 2011 kl. 11:52 sa...

Ja, snö har vi ju faktiskt inte varit så bortskämda med innan jul så :)
Men jag håller helt med, det får gärna blir liiite kallare och lite frostigare ute :)

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos