lördag 3 december 2011

Dagens FREDAGSMYS

vid tangenterna: Jessica kl. 00:10

Hej buddies!
Vi har ätit god mat och efter det så kollade vi på Watchmen. Den var bra, men lång. Fast det gjorde inget, för den var spännande och oförutsägbar rakt igenom. Sedan kan jag tycka att "serietidningsfilmer" kan vara lite väl blodiga - vilket förvisso är lite motsägelsefullt när man älskar Quentin Tarantino i allmänhet och Kill Bill-filmerna i synnerhet. Men där är det effektfullt på ett annat sätt, kan jag tycka (med blodet).
Jaja, whatever - filmen var bra. Klart godkänd! Jeffrey Dean Morgan var grym som The Comedian. Av någon anledning fick han mig att tänka på Benicio Del Toro i Fear and loathing in Las Vegas, fast rollkaraktärerna påminner inte om varann mer än möjligtvis (en pytteliten aning) till det yttre.

Imorgon (lördag) ska jag gå på julbord med jobbet. Nästa helg är det julfest med hela företaget i Visby och jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra med den saken. Det återstår att se.
Gonatt!

2 kommentarer :

Elin on 5 december 2011 kl. 15:54 sa...

Jag tyckte också Watchmen var riktigt bra,kanske inte den ultimata "första dejten filmen" men den steg lite när jag såg den med korren i Umeå :)
Får rysningar där i början när de visar hur det har gått för alla eller vad man ska säga... :P

Jessica on 5 december 2011 kl. 22:57 sa...

Hahahaha nej kanske inte bästa första dejten-filmen nej:D Men vi såg Spider Man 3 på vår första dejt - inte superromantisk den heller, hahah.
Och ja, håller med! Grymt soundtrack till filmen också!

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos