onsdag 10 augusti 2011

När vardagen hittar tillbaka.

vid tangenterna: Jessica kl. 17:14
Det är trevligt det där ändå, med semester. För hur härligt det än är med ledigheten så är det konstigt nog väldigt skönt när den är över (kanske inte just precis på en gång liksom, men väldigt fort iaf) FÖR BÅDA sambosarna och de vanliga rutinerna kommer tillbaka och knackar på dörren. Jag möter dem med en kram. Jag är en rutinmänniska (fråga min storasyster, hon brukar uttala sig om detta med en ton som får det att låta på ungefär samma sätt som om hon sa att jag var spetälsk eller någon som sparkar sönder myrstackar för skojs skull). Det kan verkligen vara ett stressmoment för mig när jag måste rubba mina cirklar.
Speciellt med morgonrutiner, träning och måltider. Och det här med att få tid för mig själv.
Det är därför jag upplever ett trauma mitt i allt det roliga när vi exempelvis åker över med våra vänner till Gotland och är 14-15 pers på ett litet hus med ett badrum. Hahahaha. Jag kan skämta om det, men under tiden kan jag tycka det är skitjobbigt.
  Anyways, Tobbe började ju jobba igen i måndags och idag har jag min första lediga dag med lägenheten helt för mig själv igen - och det är uuuunderbart.
Det är supermysigt att vara lediga tillsammans, men när det blir liite för länge så blir mitt behov av att BARA FÅ VARA IFRED väldigt påtagligt. Stackars Tobbe. Tur att han är så söt.
Jag har tränat, tvättat och tuffat runt här hemma och fixat med småsaker. Putsat lite där, finurlat lite här.
Fina tider, som sagt.

Det är sista helgen på högsäsongen den här veckan, så jag tänkte att jag skulle baka något till mina helgjobbisar. Ska bara klura ut vad.

På tal om semester och så förresten, så har jag funderat på en grej. Folk säger gärna att "åååhhhh, semesteeer, nu ska vi rå om varann och bara må braaa och ha det gött". Och så dricker man mer, äter fyra ggr mer onyttiga grejer och rör helst inte på sig mer än absolut nödvändigt.
Med andra ord så spöar man sin kropp inifrån.
Jag höll mig aktiv, relativt hälsosam och någorlunda nedtonad med drickat (bortsett från vinkvällen, hahaha!) i år. Det känns sjukt bra! Känner inte att "nu måste jag styra upp mig", utan tvärtom så var semestern det som gav mig den tiden jag ville ha för att ta hand om mig själv PÅ RIKTIGT, inte okeja ett frosseri utan ände, typ. Jag är väldigt glad för det nu. :)

2 kommentarer :

Din älskade syster on 10 augusti 2011 kl. 22:31 sa...

Nej nej, jag jämför det inte med att vara spetälsk, men när dina cirklar rubbas blir det ofta ringar på vattnet, särskilt om man bor hemma och delar på 1 badrum ;)

Jessica on 11 augusti 2011 kl. 16:11 sa...

Hahaha!! ;)

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos