tisdag 2 augusti 2011

Måltidsplanering.

vid tangenterna: Jessica kl. 22:54
Alltså. När man jobbar från 05.00 till 14.00 så gäller det att ha koll på vad man ska ha att äta. Jag har för en stund sedan fixat inför morgondagen.
 - Gjort i ordning macka med mozarellaskivor & kalkon (variation för tomaten).
 - Tryckt ner ovanstående macka inrullad i folie i en plastlåda tillsammans med en youghurt, ett (kokt) ägg och en wasa-sandwich.
 - Skurit vattenmelon i bitar och lagt i annan plastlåda.
 - Tryckt ner jordgubbar i en mindre plastlåda.
 - Gjort iordning min "frukostmix" av flingor, solrosfrön, kokos & valnötter i en ännu mindre plastlåda.
 - Lagt en Kellogs-bar ovanpå den förstnämnda plastlådan inne i kylen för att komma ihåg att den ska med ner i väskan.

Wasa-sandwichen och Kellogs-baren är för att gardera mig mot eventuellt sötsug. Det är bättre med flera små mellanmål än typ två större mål, åtminstone för mig. Jag kan inte få i mig värsta middagsmaten på morgonen (vissa sitter och äter typ spaghetti & köttfärssås efter 07.30-avgången, då vänder det sig i magen på mig, haha).

Nu ska jag gå till sängs och försöka sova lite:) Alarmet piper 04.20 imorgon, rock n´roll! PUSS!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos