tisdag 26 juni 2012

Sommarmorgon 2012

vid tangenterna: Jessica kl. 14:37


Det slog mig igår att jag inte riktigt hajat att det faktiskt är sommar. Våren smyger över i sommar på ett så mycket ljstigare sätt än vintern till vår och sommar till höst.
Alla tecken har ju funnits där - sommarjobbarna droppar och resenärerna väller in, Pulia tog studenten, jag känner ett starkt sug efter Marian Keyes romaner, det blev midsommar... Och ändå fattar jag det inte riktigt förrän nu. Jag har blivit sådär vuxen på riktigt - sådär så att det inte känns riktigt som sommar förrän jag stämplar ut och går på semester. Ouf.
Jag minns ju hur det var förr, speciellt i grundskolan: efter skolavslutningen så drog man first thing och badade med kompisarna. Det spelade ingen roll om det så hade varit 10 grader i vattnet dagen innan och man aldrig hade kunnat tänka sig att ens doppa tårna däri - efter "Den blomstertid nu kommer" så var det som om vattnet värmdes upp, glassarna blev kallare, solen varmare och myggorna törstigare - över en natt blev det sommar på allvar. Haha.

Just idag är det typiskt svenskt sommarväder med regnmoln som hänger tungt över staden och solen envist försöker titta fram igenom stundvis. Men likväl så är det ju sommar.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos