måndag 23 januari 2012

Ticket to ride

vid tangenterna: Jessica kl. 23:25
På onsdag ska vi till Liverpool! Vi = moi, sambon, svärisarna, Jonas och Emely.
Det huvudsakliga syftet med trippen är en fotbollsmatch (Liverpool - Manchester City), eftersom killarna är fotbollsnördar. Jag ser dock  betydligt mer fram emot att besöka Beatles-museet, håller tummar och tår för att det ska vara vettiga köer så att man pallar att gå in där.
Vi åker tiiiidigt på onsdag morgon (eller, lets be honest: tisdag natt, snarare), så imorgon kväll ska vi lämna katterna hos pappa & Kerstin. Buhuuuuu, jag har redan grov separationsångest. Överväger att smuggla med Puff i resväskan (Lizzie skulle bara bli arg om jag försökte), men vi skulle behöva betala så mycket övervikt då;(
Mina bebisar!
Tobbe är mer fundersam över vad han ska packa än vad jag är. Jag har inte särskilt mycket kläder kvar efter mina utrensningar iom flytten, så jag packar väl ner något av det jag har... Liksom...

Idag gjorde jag som en FUSION av våra favoritsoppor! Närmare bestämt potatis, purjo & champinjonsoppa. Jag har dille på det sistnämnda just nu, men champinjonsoppa blir lätt ganska tunn och inte sådär supermättande i längden, så nu slog jag ihop dem till en jävligt lyckad kombo.
Om det är något jag är säker på i köket så är det soppor. Där gör jag allt på fri hand, inga recept behövs.
Jag tror jag ska ställa upp i Sveriges Mästerkock faktiskt.
Frågan är bara om de skulle godkänna att jag gjorde soppor av allt? Hmm.

Näe, nu går jag och lägger mig. Puss och hej!

1 kommentarer :

Elin on 24 januari 2012 kl. 08:36 sa...

Ha det så kul :D

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos