måndag 10 februari 2014

Uuuuggabugga

vid tangenterna: Jessica kl. 20:26
Känner mig som en märklig mix av robot, dator och grottmänniska just nu. Jag har skrivit html-kod i stort sett hela dagen och när jag inte gjort det så har jag läst om html-kod istället. Det är så underbart lätthanterligt i jämförelse med java och visual basic och jag blir lycklig av att skriva kod som blir något fint och som ser ut (någorlunda) som jag vill att den ska göra istället för att sitta och slita mitt hår och ha en ständigt gnagande känsla av panik (som i höstas, alltså). Dock så blir man lite sörjig i huvudet till slut, i synnerhet som nu när jag fastnade med en detalj i min css (alltså "utseende-koden", kan man säga) som blir tokig och som jag stirrat mig blind på de senaste 40-50 minuterna. Med andra ord: Dags att lägga ner för idag.
Som tur var så fick jag en riktigt skön promenad efter middagen förut. Det var nästan öde på gatorna (alla var väl hemma och lagade mat, typ) och det är milt och skönt ute. GÖTT MOS, som man säger. Hade jag inte fått tummen ur och fått lite frisk luft så hade jag nog varit ett vrak av frustration nu. :)

Nu bjuckar jag på en gullenussebild på min bebis som jag ska gå och gosa med framför något bra på tv och därefter säger jag Helloooo soffan och en stor kopp te! Adios amigos!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos