torsdag 6 juni 2013

Nationaldagen

vid tangenterna: Jessica kl. 20:36
Trött tjej i bil - mitt senaste konstverk.
Hej buddies!
Det är en sjukt trött tjej vid tangentbordet just nu. Idag hade jag min första tidiga morgon för sommaren, jag klev upp 05.05 för att vara på jobbet 06.00. Och då är detta ändå bara lite uppvärmning med tanke på att morgonpassen under högsäsong i regel klockar in 05.
Den första tidiga morgonen är dock alltid lite extra seg eftersom man oftast är lite nojig för att försova sig och att inte få ordentligt med sömn eftersom man har svårt att bli trött kvällen innan = dålig sömn under natten. Åtminstone för mig. Jag vaknade en gång i timman med start från halv ett. Argghhhh.
Under avgångarna var jag så trött att jag typ yrade och svamlade när jag pratade med resenärerna, haha. :) Men det gick förstås bra ändå - jag har ju nämnt mitt robot-mode tidigare. Eller droid-mode. Service-droid. Beep-eep.

När vi slutade vid 12 så följde Pulia med hem hit en sväng, vi åt lite lunch och drack chailatte (jag älskar min Tassimo - och min Tobbis som gav mig den!♥☺) och hon lånade några klänningar inför helgen. Kan ju vara kul för dem att få komma ut och leka lite istället för att ligga i en kasse på vinden!
DET ÄR SÅ MYSIGT ATT HA LILLASYSTERN HEMMA I NYNÄS IGEN.♥♥

Efter lunchen rullade lilltrollet nerför backen och hemåt medan jag först kraschade i sängen men sedan tvingade mig ut på balkongen istället. Där låg jag och halvslumrade till Filip & Fredriks podcast tills Tobbis ringde och sa att han var på väg hem från golfbanan. Då somnade jag förstås och vaknade till precis innan jag fick sms:et som han skulle skicka för att jag skulle veta när jag skulle gå ut.
Alltså... så länge man inte behöver vara social eller koncentrerad på något viktigare än vad man ska äta till middag så är det ändå en ganska behaglig känsla att vara såhär trött någon gång ibland. Jag uppskattar ju aldrig en sovmorgon lika mycket som under somrarna med mitt jobb. Och nu ska det bli UNDERBART med ledig helg! :D

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos