fredag 26 augusti 2011

Vi gillar ju fredagar.

vid tangenterna: Jessica kl. 23:47
Hmmmm. 
Lång dag med ganska mycket gjort ändå. Tvättning, träning (även om det kanske var lite ogenomtänkt med tanke på min förkylning, vid närmare eftertanke), bakning (förvisso en bakmix, but still! Jag addade lite grejer själv faktiskt. Mhmmm.), sminkning och hårfix (det är en bedrift en ledig fredag som denna) och besök av värsta grymma tjejerna.
 Och på det en tur till Kvantum för att handla fredagsmys(!!) och plocka upp thai. Jag testade en (för mig) ny rätt idag; Kyckling med kokosmjölk, citrongräs och koriander. JESUS vad gott det var. Jag åt den som en soppa, fast man fick med ris. Överkurs tycker jag (och onödiga kalorier, i synnerhet eftersom det var en ENORM portion av själva rätten).
Kan nog fanemej bli en stående order på den.

På Kvantum sprang jag på Sara också, en av de snyggaste människorna jag känner! Gulle. Jag har beordrat henne att joina oss i vår vinkvällscirkel och hon verkar mycket ivrig att åta sig denna uppgift.
Hon var för övrigt också på en Fredagsmys-mission.

Imorgon är det Skärgårdsdagen här i Neeewnose! Bland annat ska det vara lite marknad i hamnen som vi tänkte spana in för att se om det är något att ha. Eventuellt får vi sällis av Lilltrollet då också. Mojsigt! Då kan det nog bli en liten lunchfika eller så. Guuuud, det vore gott med en vaniljlatte på Thorssan... De hade inte vaniljextrakt hemma senast vi var där! Wäääähhh!
Näe. Vidare. Till sängen, närmare bestämt. Är trött som ett litet murveldjur (jag inbillar mig att de är sömniga typer?). Okej. Gonatt finingar!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos