måndag 21 mars 2011

Oopsies ("istället för bröd")

vid tangenterna: Jessica kl. 16:59
Jag utforskar LCHF, lite nyfiket sådär. Det är intressant men onekligen en utmaning. Det som fick min beslutsamhet att vackla mest är bannlysningen av bröd (haha). Bröd är ju min basföda!? Hur ska jag INTE kunna äta bröd?
Nåväl, kostdoktorn erbjuder ett alternativ, nämligen Oopsies. Det är inte en fullt så löjlig idé som namnet i sig självt är, faktiskt. Jag bakade mina första idag och måste säga att... ja. Det kan funka. Man kan liksom lura sig själv att det är en vanlig tekaka - fast med en väldigt lustig konsistens. Intressant, skulle jag kalla den. Konsistensen alltså. Som mjuk maräng fast mindre klibbigt liksom. Lite svampigt, fast inte på ett dåligt sätt. 





0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos