tisdag 22 mars 2011

Me / I´m the one you chose/ Out of all the people/ You wanted me the most

vid tangenterna: Jessica kl. 23:40


Kärlek!


Minnen från mitt tonårsrum, hastigt nerklottrade dagboksanteckningar och den där nästan smärtsamma känslan av att inte alls veta vem man var eller vad man ville. Passar jag in? Vill jag ens passa in? Klarar jag mig själv? Vill jag klara mig utan dig?
När de klokaste alternativen aldrig var de bästa och de slutgiltiga besluten var allt annat än självklara. Nattluften när man smög ut via altanen för att bara vara med de som betydde mest i hela världen och de första solstrålarna som stack i ögonen när man tog avsked, lycklig men trött.
Smågrus mot fönsterrutan, doften av cigarettrök i mina vänners hår när vi kramades och den där känslan av att hela världen skulle gå under om... ja vad? Man hade lika lite att förlora då som nu, men inte samma medvetenhet om vad man borde ta tillvara på.


0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos